Thursday, July 28, 2011

Siasatan mengatakan hati aku sakit!Faham!

Assalamualaikum wbt

Memang aku ni tengah musim berdrama lately
Kawan-kawan semua tanya kat fb
"Ko ni apahal..jiwang karat semacam ja ni.Status kalau ayat tak meleleh tak sah kan"
hahahhaha..
Well...aku memang selalu jiwang okay
Hati sunyi kott..
Cam ni ahh..
hahahhaha...
*bunyi desperate sangat kan..
Tapi Alhamdulilah  ade jugak someone yang kite tak rancang akan bersama menemani diri ini pada musim cuti ni
Thanks Mat Aussie yang poyo!hohoho..

Yelahh..hati ni dah pasrah sapa je yang tahu...
Susah woahhh nak bagi hati yang lara bertukar menjadi bunga raya
wangi2 segala kan..
Berjam2 jugak lah tambah berhari2
Mana taknye..sape yang tak pasrah kalau benda yang dia dah rancang lately semua tak jadi
For example la,aku cerita pengalaman diri aku
Aku ingat after habis diploma ni akan ade cuti yang panjang
Anggaran berbulan2 jugak lah aku cuti
So aku rancang lah nak keje,nak study itu nak lepaking ngan member semua
Tapi aleh2 semua jadi macam HARAMMMM
Ingat time cuti ni leh la bersuka ria sakan ngan kawan2..
Tup2 de yang kerja la itulah inilah
Bila dah keje cuti weekend dorang off course lah limited aktiviti sosial dorang
Hooohoho...kalau before abih study bukan main lagi dorang berjanji2 manis ngan aku
Nanti dah abih study dorng nak ajak gi Genting la..Gontang la..
Aleh2...kubur GohTong pon aku tak pi...
Thambi la korang janji yo yo je.Aku cepuk kang
Nasib baiklah aku ni jenis orang yang TABAH ye..
Konon nye..

Itu kes lain..
Ni satu kes lain lagi ni..
Kes cari koje..Aku ni memang  lah ade dioffer kerja nye berduyun2
Cett..budget ko ni pekerja palinggg cemerlang ah kan..
Tapi semua koje2 tu semua tmpt yang jauh dari kediaman aku
Lebih dari 5km
Konon nye kat Sg.Petani la,Melaka la,KualaLumpur la
Helloooo...nak Klang je..fine demand!
Ingat cuti ni nak spent time ngan Ibu je..
Tak mau koje jauh2 dah..Tak kisah lah aku duk berdating ngan Ibu je..
Asal hati aku tak sakit rindu2 Ibu kan
Tulah atas sikap aku demand yang over..
Aku pon pi cari keje kat sini..Entah macam mana hati pon tertutup untuk kerja bawah majikan
So aku kerja lah sebagai majikan sekarang
Bukak bizness kecil2an..
Cukup lah duit nak beli I-Phone 
punya cover
hohoho...

Kes ketiga pula
Tentang result keputusan degree
Alhamdulilah aku dapat terima masuk ke universiti
Dua tawaran lagi
Tu yang aku pelik...bukan selalu salah satu je ke
Itu yang musykil nye disitu
Satu cost yang ade kena mengena ngan diploma aku and lagi satu cost yang memang salah satu dari minat aku
Entah la..dah nama rezeki kann
Tapi pape pon aku kena pilih salah satu
Ini yang dilemma nye aku nak citer
First aku dapat result for UiTM so aku terus lah dah approve kan
Entah after that baru keluar result for UPU
aku pon pi check la tup2 aku dapat apa kejadahnye cost HISTORY
aku memang minat cost2 ni
cox aku dulu memang minat sejarah2 ni
Helloooo...SPM Sejarah A okay
Sape entah yang duk gelak kat aku Sejarah A
Apa heii nyee...ko mampu ke nak menghafal sejarah tamadun segala
Kalau tak minat tak pergi jauh nye engko okay
Apa2 pon nak buat semua nak kena ada minat
Baru lah leh berjaya
Lagi satu cost kat UiTM tu aku minat jugak 
Tapi aku tengok family aku de je yang tak minat aku amik cost bizness2 ni
Entahlah padahal dalam family ade je yang ade basic business
Tapi tak taulah kenapa ayahanda aku ni macam takberapa suka
Aku dapat rasakan lahhh..
Although,takdelah dia memprotes terang2 an..
Hati bapak ngan anak sesama mereka jelah dapat rasa kan.
Haihhhh...hal ni...family aku tak tau pon aku dapat dua cost
Hohoho..
Biarlah disini menjadi pembuka rahsia..
Haihhh...dilemma dilemma...
Fuhhh...TRAUMAAA..


Tapi pape pon life must go on
Senang citer kiter buat je apa yang kite suka...
Just go with the flow bak kata senior aku
Jangan jadikan benda yang takjadi tu sebagai pematah semangat.
Cari lah benda baru dan mulakan dengan gembira
So resultnya sekarang,orang yang aku tak expecting akan lepak with me whole time
My lovely cousin..serius kami dah makin dekat di hati..
My only one IBU..muah muah..alarm aku pagi2 buta
My litto sistaa..mangsa gomol buli aku ..
My lovely MAT POYO..Thankss cox balik sini cari MAK CIK KIAH ni lagi.hohoho
And also my fren yang de jugak mengekspedisi sama2 aku di Kedah
Sape lagi ex rumah sewa yang baik dan prihatin
Plus with gettin all over my homemade bakery
Pasal result masuk degree tu aku rasa aku dah dapat konklusinye mana satu patut aku masuk
Asal aku boleh bagi mak ayah aku bangga
Pasal restu tu maybe aku perlu pertingkatkan lagi aura membodek aku tu
hohohoho..
Okaylahh...sekian sahaja lah cerita pasal siasatan pada kali ni..
And for sure semua harap maklum akan jawapan hati lara bukit bakau gunung ganang ni ye.
hehehe..

Pstt:Tak sabarnye nak sambut Ramadhan..wohooo.^-^''

If you love this entry.Do some comment okay..!!^-^

No comments:

Post a Comment